Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Aktualne wydanie

Korzystanie z usługi Pulpitu zdalnego (w 3 krokach)

26-09-2016 Autor: Artur Machalski


 

Pulpit zdalny to narzędzie umożliwiające kontrolowanie komputera z dowolnego miejsca na świecie. Dzięki niemu w każdej chwili możemy uzyskać dostęp do plików znajdujących się na komputerze w szkole lub na uczelni.

 

Aby korzystać z usługi Pulpitu zdalnego, nie potrzebujemy instalować dodatkowego oprogramowania. Większość systemów operacyjnych oferuje tę usługę „w pakiecie”. Podłączenia wykonywane pomiędzy różnymi wersjami systemu Windows nie stanowią żadnego problemu. Możliwe jest nawet połączenie się z komputerem zdalnym za pomocą smartfona. Zdalna kontrola komputera wymaga przede wszystkim uruchomienia komputera zdalnego. Ponadto należy zapewnić: aktywne podłączenie do internetu, stały adres IP oraz system operacyjny przynajmniej w wersji Pro. Jeżeli wymogi te nie są spełnione, można skorzystać z szerokiej gamy darmowych aplikacji, choć ich poziom bezpieczeństwa bywa często dyskusyjny.

Uruchomienie usługi Pulpitu zdalnego w systemie Windows 7

 

1. Aby uruchomić usługę Pulpitu zdalnego, tzn. umożliwić połączenie z wybranym komputerem, należy we właściwościach systemu zezwolić na zdalną komunikację. Domyślnie system operacyjny ma tę opcję nieaktywną. Klikamy prawym klawiszem ikonę Komputer i wybieramy Właściwości, a następnie Ustawienia zdalne. (1)

 

W zależności od preferencji w oknie Pulpit zdalny należy wybrać jedną z dwóch opcji:

  • Zezwalaj na połączenie zdalne z komputerów z dowolną wersją Pulpitu zdalnego – połączyć może się każdy, kto zna adres IP komputera, nazwę użytkownika i hasło;
  • Zezwalaj na połączenie tylko z komputerów, na których Pulpit zdalny jest uruchomiony z uwierzytelnieniem na poziomie sieci – umożliwia określenie konkretnych użytkowników, którzy będą mogli połączyć się z naszym komputerem. (2)

Potwierdzamy wybór, klikając OK i Zastosuj. Od tego momentu możliwe jest zdalne łączenie się z komputerem.

 

2. Aby zdalnie kontrolować komputer, należy w menu Start wybrać Wszystkie programy, a następnie: Akcesoria i Podłączanie Pulpitu zdalnego. W okienku edycyjnym Komputer należy określić adres IP komputera, z którym chcemy się połączyć (dla określenia adresu IP na komputerze zdalnym należy wybrać Start/Wszystkie programy/Akcesoria/Uruchom, wpisujemy cmd, a następnie polecenie ipconfig). (3)

 

W oknie rozwijanym, uruchamianym przyciskiem Opcje, możliwe jest sprecyzowanie parametrów podłączenia w celu optymalizacji działania usługi, wyboru rozdzielczości, udostępnienia dysków, drukarki, ustawienia dźwięku, klawiatury, a także aktywacja schowka oraz wielu innych przydatnych funkcji.

 

Klikamy przycisk Podłącz.

 

3. W przypadku poprawnej konfiguracji i zainicjowania połączenia system poprosi o zweryfikowanie uprawnień. W tym celu należy jako nazwę użytkownika wpisać nazwę komputera zdalnego lub nazwę konta, z którym się chcemy połączyć, oraz w polu hasło – hasło do tego konta. W przypadku kont bez hasła podłączenie zdalne nie będzie możliwe. Aby zapamiętać swoje ustawienia, należy zaznaczyć Zapamiętaj moje poświadczenia. Ostatecznie całość potwierdzamy OK. (4)

 

I możemy cieszyć się zdalną kontrolą nad komputerem. (5)

 

[...]
 


Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym oraz elektronicznym wydaniu pisma.

Zapraszamy do składania zamówień na prenumeratę.


 

« Powrót

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2019 PRESSCOM Sp. z o.o.