Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Aktualne wydanie

Obserwacja hodowli z Excelem

07-09-2015 Autor: Wojciech Stawarczyk
Uczniowie podzieleni na...


 

Ile czasu potrzebuje rzeżucha, żeby wzrosnąć? Jak często trzeba ją podlewać? Na te i podobne pytania uczniom pomogą odpowiedzieć komunikatory internetowe, poczta elektroniczna i aparaty cyfrowe.
 

Przedstawiony scenariusz jest próbą odejścia od klasycznego sposobu zdobywania wiedzy i umiejętności w postaci wykładu na rzecz metod badawczych, inspirujących ucznia do samodzielnego poszukiwania wiedzy oraz kształtujących jego umiejętność pracy w grupie z uwzględnieniem wykorzystania nowych technologii. Realizacja tych jednostek lekcyjnych wymaga codziennej kilkuminutowej obecności wszystkich uczniów przy prowadzeniu hodowli roślin oraz jej dokumentowaniu. Niezbędny jest stały kontakt nauczyciela z każdą z grup za pośrednictwem tradycyjnej poczty elektronicznej, narzędzi dyskowych Google lub zamkniętych grup w ramach portalu Facebook w celu wymiany między uczniami elementów tworzonej dokumentacji i kontroli jakościowej wykonywanych prac. Całość opracowanego przez grupę zaawansowaną materiału opublikowano w ramach współpracy międzynarodowej w realizacji projektu na portalu eTwinning. Publikowane materiały dostępne są na stronie: new-twinspace.etwinning.net/web/p85121.


[...]

Wojciech Stawarczyk – nauczyciel biologii w Gimnazjum nr 4 w Sanoku. Z edukacją związany od 28 lat. Do roku 2012 pracował jako nauczyciel informatyki, szachów oraz przyrody w Szkole Podstawowej nr 1 w Sanoku. Współpracował z Centrum Edukacji Obywatelskiej przy realizacji projektu Szkoła z Klasą 2.0 w charakterze moderatora. Realizował pięć projektów w ramach platformy eTwinning.

 


Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

Zapraszamy do składania zamówień na prenumeratę.


 

« Powrót

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2019 PRESSCOM Sp. z o.o.