Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Aktualne wydanie

Interaktywny termometr przygotowany przez dzieci

11-03-2015 Autor: Joanna Apanasewicz
Interaktywna plansza...
Na stronie znajduje się...
Do stworzenia zadania...

 

 

Użycie narzędzi IT podczas nauki matematyki w klasach I-III może być wielką przygodą zarówno dla ucznia, jak i nauczyciela. Przydatne będą też przedmioty z najbliższego otoczenia – można z nich wyczarować wspaniałe pomoce dydaktyczne.

 

Specyfiką rozwoju dzieci w młodszym wieku szkolnym jest to, że podczas nauki są bardzo aktywne. W trakcie zajęć muszą dotykać obiektów i manipulować nimi. Lubią modelować, budować, wąchać, czyli jednym słowem – działać. Niezwykle istotne jest wykorzystanie różnorodnych przedmiotów podczas lekcji matematyki. Mogą to być klocki, patyczki, karty, pudełka, sznurki, koraliki, talerzyki, kubeczki i inne przedmioty, które można przeliczać, porównywać, dodawać i odejmować. Dzięki tym elementom łatwo wykreować sytuację matematyczną i stworzyć problem, który dziecko będzie musiało rozwiązać. Są jednak działy matematyki, które wymagają bardziej skomplikowanych pomocy, takich jak np. waga czy termometr. Tego rodzaju przyborów bardzo często w szkole brakuje. Na szczęście pomysłowi nauczyciele praktycznie z niczego potrafią stworzyć ciekawe pomoce naukowe. Przecież wagę można zrobić z wieszaka i dwóch jednorazowych torebek. Natomiast termometr stworzymy, mając do dyspozycji zaledwie trzy rzeczy: słomkę do napoju, drucik szenilowy i wydrukowaną podziałkę termometru. Słomkę przyklejamy do podziałki w miejscu, gdzie w prawdziwym termometrze znajduje się kapilara. Wsuwamy do niej drucik i termometr gotowy.

 

Podczas ćwiczeń bardzo przydadzą się tablety. Można je zastąpić tablicą interaktywną czy nawet komputerem z podłączonym rzutnikiem. Na platformie LearningApps stworzymy ćwiczenia, które utrwalą umiejętności zdobyte przez uczniów podczas zasadniczej części lekcji, czyli wprowadzenia umiejętności posługiwania się termometrem i odczytywania temperatury.

 

[...]

 

Joanna Apanasewicz – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w klasach młodszych i przedszkolu. Pracuje w „Małej Szkole” w Koninie Żagańskim (województwo lubuskie). W swojej pracy wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne, które są jednocześnie jej pasją. Uwielbia prace ręczne i wykonuje proste pomoce
dydaktyczne przy wykorzystaniu przedmiotów z otoczenia.

 


Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.
Zapraszamy do składania zamówień na prenumeratę.


 

« Powrót

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2019 PRESSCOM Sp. z o.o.