Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Aktualne wydanie

Projektami i językami stoją

10-11-2020 Autor: Przemysław Staroń
Dobrze wykonany post...

Dziś, w czasach edukacji zdalnej i hybrydowej, okazuje się, jak istotna jest praca projektowa. Rozwija wiele ważnych kompetencji i umacnia szkolną wspólnotę – wiedzą o tym doskonale uczniowie i nauczyciele z II LO w Słupsku.

 

O tym, że warto uczyć metodą projektu, rozbudzać pasje, rozwijać zainteresowania i horyzonty myślowe, uczyć myślenia kreatywnego i krytycznego, wiadomo nie od dziś. Nie od dziś wiadomo też, że praca projektowa rozwija wiele ważnych kompetencji, jak choćby komunikację, pracę zespołową, współpracę i poszukiwanie nieszablonowych rozwiązań. Ponadto rozwija umiejętności uczenia się kompetencji językowych, umożliwia poznawanie nowych kultur, tradycji i obyczajów, choćby w przypadku projektów językowo-kulturowych czy wymian międzynarodowych. Do tego projekty pozwalają tak sprawnie funkcjonować w sferze online, w Sieci – szczególnie teraz w trudnych i nieprzyjaznych czasach edukacji zdalnej i hybrydowej.


Podczas realizacji wielu projektów można nie tylko zdobyć wiedzę i nowe umiejętności z każdego z możliwych obszarów, ale stać się bardziej otwartym na potrzeby swoje i innych, empatycznym, wyrozumiałym To właśnie ludzie są tu najważniejsi – wspólne cele i działanie, ogólnie: wspólnota. To na pewno wartości, pod jakimi podpisuje się wiele nauczycielek i nauczycieli z II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza w Słupsku.


Wprawdzie niemal każda szkoła realizuje jakieś projekty międzynarodowe, jednak można je podzielić na pisane małą lub dużą literą „P”. II Liceum z oddziałami integracyjnymi w Słupsku należy niewątpliwie do tej drugiej kategorii. Stawia na rozwój, współpracę i partycypację uczniów w jak największej liczbie zadań i obszarów realizowanych przez szkołę.


Szkoła w chmurze


II LO w Słupsku to szkoła bazująca na technologii Microsoft, integrująca nowe modele uczenia (się) oraz sposoby komunikacji i współpracy pomiędzy nauczycielami, pracownikami, uczniami i rodzicami. Bardzo sprawnie i efektywnie wykorzystuje technologię Microsoft do wspierania zarządzania szkołą. Nauczycielki i nauczyciele wiedzą, szczególnie teraz podczas pandemii, jak ważne są umiejętności cyfrowe, umożliwiające sprawne funkcjonowanie w Sieci, wychodzące naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom młodzieży. Kadra pedagogiczna odgrywa tu kluczową rolę, a jej gotowość na doskonalenie warsztatu pracy z wykorzystaniem nowych technologii, a także uczenie innych, jak z tej technologii korzystać w procesie zdobywania wiedzy i umiejętności, jest czymś naprawdę ważnym. Nauczycielki i nauczyciele z II Liceum Ogólnokształcącego w Słupsku są tego świadomi. Nie tylko uczestniczą w procesie uczenia się swoich uczennic i uczniów, poszerzają swoją wiedzę i umiejętności choćby w zakresie TIK, ale dzielą się też swoją wiedzą, umiejętnościami i dobrymi praktykami z innymi edukatorkami oraz edukatorami. Prowadzą szkolenia i warsztaty, biorą udział w wielu konkursach. Wystarczy wspomnieć jedną z nauczycielek języka angielskiego – Justynę Szczypek-Bogdanowicz, która została wyróżniona w ogólnopolskim konkursie „Edukacja Jutra” zorganizowanym przez Centralny Dom Technologii w Warszawie. Konkurs ten miał na celu promowanie najciekawszych pomysłów na lekcje online. Myślę, że z taką kadrą można tylko wzrastać.

 

[...]

 

Przemysław Staroń – psycholog, nauczyciel, trener, wykładowca, autor książki „Szkoła bohaterek i bohaterów”, nagrodzony przez Komisję Europejską twórca międzypokoleniowego Zakonu Feniksa, tutor niemal 50 olimpijczyków z filozofii, fan efektu wow, twórca #utrzy, zwany też profesorem Snapem, wyróżniony w konkursie im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”, nagrodzony LGBT+ Diamond 2019 Polish Business Award, wybrany Człowiekiem Roku Gazety Wyborczej za „wzorowe sprawowanie”. Nauczyciel Roku 2018, finalista nauczycielskiego Nobla – Global Teacher Prize 2020, Digital Shaper 2020.

« Powrót

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2019 PRESSCOM Sp. z o.o.