Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Aktualne wydanie

Kopalnia inspiracji w Wizer.me

09-11-2020 Autor: Katarzyna Sopolińska
Strona startowa...

Wizer.me pozwala w szybki sposób stworzyć atrakcyjne dla ucznia interaktywne karty pracy. Dzięki aplikacji podczas przygotowywania zajęć można korzystać z ogromnej bazy ciekawych lekcji tworzonych przez nauczycieli z całego świata.

 

Praca metodą projektu i nauczanie zdalne pokazały, że jest duże zapotrzebowanie na narzędzia dla nauczycieli, które mogą oni wykorzystać w działaniach projektowych, na lekcjach odwróconych, zarówno stacjonarnych, jak i online. Szukamy aplikacji łatwych w użyciu, oszczędzających nasz czas podczas tworzenia zadań i sprawdzania osiągnięć ucznia. Nie bez znaczenia jest również bezpieczeństwo naszych uczniów w Sieci. Jedną z ciekawszych platform łączących wszystkie te aspekty jest wizer.me. Umożliwia ona przygotowanie interaktywnych kart pracy i korzystanie z ogromnej bazy lekcji utworzonych przez nauczycieli z całego świata. W ciągu dnia przybywa ok. 1000 nowych materiałów, z których można korzystać w bezpiecznym dla uczniów środowisku.


Intuicyjna i bez reklam


Pod adresem wizer.me od 2019 r. działa edukacyjna platforma, dzięki której nauczyciele kreują atrakcyjne pod względem graficznym i ciekawe w doborze różnorodnych zadań i pytań karty pracy. Platforma umożliwia edukatorom tworzenie zaawansowanych, spersonalizowanych materiałów dostosowanych do każdego ucznia. Jest w języku angielskim, ale jej intuicyjność pozwoli każdemu użytkownikowi aktywnie z niej korzystać. Nie znajdziemy tutaj reklam, co jest ogromnym plusem, jeżeli chodzi o dostęp dzieci do niewłaściwych treści.


Zaledwie pięć minut wystarczy, aby założyć konto (Teacher Account) i mieć dostęp do bezpłatnej wersji podstawowej, która jest wystarczająca do tworzenia wartościowych, angażujących ucznia materiałów edukacyjnych. Program wymaga wpisania nazwy użytkownika, adresu e-mail i hasła. Po założeniu konta nauczyciel dostaje dostęp do własnego pulpitu, gdzie zapisywać się będą zaprojektowane przez niego karty pracy. Co ważne, nie ma limitu liczby stworzonych kart – w tym zakresie użytkownicy Wizer.me są nieograniczeni.


Tworzenie kart pracy


W bezpłatnej wersji wszystkie interaktywne lekcje będą miały status publiczny. Dla osób chcących sprawdzić, jakie możliwości oferuje wersja płatna, przygotowano 14-dniowy bezpłatny dostęp na zapoznanie się z platformą. Informacja o rozszerzeniach programu w wersji płatnej jest oznaczona za pomocą ikonki żółtej korony. Samo tworzenie materiałów przebiega bardzo szybko i sprawnie. Wizer.me oferuje bogatą gamę kolorów, różne tła, czcionki (także polskie znaki) itp. Dodatkowo użytkownicy sami mogą wgrywać swoje zdjęcia i w ten sposób wykorzystać je jako tło. Dzięki temu karty mogą wyglądać rozmaicie, wszystko zależy od wyobraźni i kreatywności użytkowników, co z pewnością spodoba się uczniom i nie pozwoli znudzić się aplikacją. Same zadania i pytania tworzy się szybko poprzez wybranie odpowiedniej ikonki.


W wersji podstawowej tworzy się pytania otwarte oraz wielokrotnego wyboru, zadania z wypełnianiem luk, umieszczanie informacji w odpowiednim miejscu na zdjęciu, łączenie w pary, tabelę, sortowanie, rysowanie. Można również umieścić tekst, zdjęcie, film, link, embed kod i rozpocząć dyskusję. To z kolei otwiera nam drogę do wstawiania np. interaktywnych zadań stworzonych w innych programach, takich jak: LearningApps (learningapps.org) i Kahoot! (kahoot.it).


Szeroka gama możliwości, jakie oferuje program, pozwala na zaprojektowanie karty pracy, która angażuje ucznia od samego początku i może być dostosowana do jego potrzeb. Szczególnie cenna jest możliwość umieszczania poleceń głosowych, co pozwala ten rodzaj aktywności zaplanować nawet dla najmłodszych uczniów, którzy mogą swoje odpowiedzi nagrywać.


Użytkownicy mają możliwość organizowania swoich prac w foldery i, co ważne, udostępniać je innym nauczycielom poprzez specjalnie wygenerowany link lub e-mail. Odbiorcy karty uzyskują do niej dostęp poprzez przesłany przez nauczyciela link lub kod, który przekierowuje do właściwej aktywności. Program jest także skorelowany z Edmodo i Google Classroom.

 

[...]

 

Katarzyna Sopolińska – nauczycielka w Szkole Podstawowej nr 11 im. Stefana Batorego w Inowrocławiu; ambasador programu eTwinning.

« Powrót

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2019 PRESSCOM Sp. z o.o.