Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Aktualne wydanie

Nie taki mikrokontroler straszny, jak go malują

24-10-2019 Autor: Marta Wysocka
Pomocniczy schemat dla...

Arduino jest narzędziem, które pozwoli w ciekawy sposób wprowadzić młodzież w zakres praktycznego zastosowania programowania. Tę popularną platformę programistyczną można wykorzystać na wielu przedmiotach, realizując niezwykle atrakcyjne zajęcia.

 

Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem” – od momentu wypowiedzenia tych słów minęło 26 wieków, ale zawarta w nich konfucjańska teoria skutecznego nauczania jest wciąż aktualna. Chiński filozof zamknął w tych słowach teorię, jak przekazywać informacje, by stały się wiedzą. Wydaje się, że ta myśl powinna szczególnie przyświecać nauce programowania.
 
Mimo że programowanie na dobre zagościło już w polskiej szkole, to cały czas część nauczycieli poszukuje odpowiedniej metody, aby zainteresować nim swoich uczniów. Gdzie mogą szukać ratunku? Skutecznym rozwiązaniem jest platforma Arduino, która wykracza nawet poza naukę programowania, sięga bowiem do elektroniki, a dodatkowo wymaga umiejętności majsterkowania. Patrząc na pomysłowość uczniów i ich zaangażowanie w wykonywanie własnych projektów, można dostrzec, że zdobywają wiedzę nie tylko z zakresu programowania, ale również z wielu innych dziedzin życia.
 
[...]
 
Marta Wysocka – nauczycielka informatyki w III Liceum Ogólnokształcącym im. C.K. Norwida w Koninie, autorka programu innowacji pedagogicznych z programowania Arduino; Microsoft Innovative Educator Expert.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym oraz elektronicznym wydaniu pisma.
Zapraszamy do składania zamówień na prenumeratę.


« Powrót

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2019 PRESSCOM Sp. z o.o.