Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Aktualne wydanie

Edukacja 3.0 programuje

23-10-2018 Autor: Marcin Wolski
Programowanie i ulubione...

Ciekawość świata, dążenie do rozwoju osobistego oraz zamiłowanie do edukacji i edukowania sprawiają, że członkowie grupy Edukacja 3.0 tak skutecznie przekuwają pasję nauczania w sukces swoich podopiecznych.

 

Edukacja 3.0 to grupa edukatorów, która zajmuje się szeroko pojętą edukacją dzieci, młodzieży i dorosłych. W swoich działaniach przykłada wagę do zrównoważonego rozwoju dzieci, odpowiada na potrzeby współczesnych nastolatków, kształci uczniów, stosując różnorodne metody pracy: tradycyjne i nowoczesne, w tym technologie informacyjno-komunikacyjne.

Spośród wielu działań, które podejmuje grupa, na szczególną uwagę zasługują: warsztaty dotyczące nauki programowania z wykorzystaniem najnowszych narzędzi, m.in. Code Combat, Scratch, Code Monkey, Silent Teacher, Microsoft Visual Academy; warsztaty z Lego Education® (m.in. z robotyki, mechaniki, fizyki, pneumatyki, energii odnawialnej oraz przedmiotów humanistycznych); warsztaty z robotyki na podstawie autorskich konstrukcji oraz Lego Education WeDo®, Lego Education Mindstorms ®; warsztaty dotyczące tworzenia gier komputerowych z wykorzystaniem najnowszych aplikacji, m.in. Kodu Game Lab, Construct 2, Project Spark; warsztaty edukacyjne z wykorzystaniem gier komputerowych, w szczególności Minecraft; zajęcia oparte na metodzie Webquest; gry terenowe, m.in. miejskie oparte na technologiach informacyjno- komunikacyjnych, w tym rzeczywistości rozszerzonej; projekty młodzieżowe; kursy; zajęcia oparte na współpracy, pracy grupowej, team-buildingu z elementami grywalizacji, storytellingu, dramy itp. Pośród innych rodzajów aktywności znajdują się m.in. spotkania psychoprofilaktyczne dotyczące współczesnych zagrożeń rozwoju dzieci i młodzieży, a także działania wspierające w zakresie prowadzenia szkolnych diagnoz zapotrzebowania na działania wychowawcze i psychoprofilaktyczne.

Edukacja 3.0 prowadzi działania głównie na terenie Lubelszczyzny – zarówno stacjonarnie, jak i wyjazdowo. Dociera nawet do najmniejszych szkół regionu. W tym roku na zajęcia związane z programowaniem i robotyką zaproszono ok. 2500 dzieci. Na co dzień edukatorów można znaleźć w Puławskim Parku Naukowo-Technologicznym, z którym współpracują w ramach nowo powstającej przestrzeni lokalnej Majsterni, działającej na zasadach makerspace’a. Ich ambicją jest to, aby każdy, kto ma potrzebę nauczyć się programowania, mógł wprowadzić w życie swoje projekty, również te, które wymagają stworzenia prototypu na drukarce 3D czy skorzystania z maszyny CNC. 


Edukacja w wirtualnej rzeczywistości


Edukacja 3.0 rozwija pasję, którą są zagadnienia związane z rozszerzoną rzeczywistością. Obrazy generowane przez komputery mogą tworzyć niezależne światy wirtualne (Virtual Reality, VR) lub łączyć się ze światem rzeczywistym (Augmented Reality, AR). Rzeczywistość mieszana jest wykorzystywana do celów rozrywkowych, użytkowych, wspierających człowieka przy jego codziennych czynnościach, a także edukacyjnych. Wykorzystanie jej w trakcie nauki uatrakcyjnia prowadzone zajęcia (gry, symulacje, wizualizacje). Dla młodych ludzi dorastających w świecie wirtualnych gier może stać się naturalnym środowiskiem do pogłębiania swojej wiedzy i rozwijania umiejętności. Edukacja 3.0 bazuje na najnowocześniejszym sprzęcie – wykorzystuje okulary Samsung Gear VR, bawi i uczy na Playstation VR, Oculus Rift, HTC Vive, Microsoft Holo Lens. Prowadzi grupę dla pasjonatów tych technologii na Facebooku, pokazuje ich aspekty edukacyjne. Tam też prezentuje wyniki własnych prac programistycznych, zachęca do testowania aplikacji.

[...]

Marcin Wolski – edukator od 12 lat pracujący z młodzieżą i dorosłymi w obszarze nowych technologii. Aktywnie działający pasjonat robotyki, programowania i klocków Lego. Zawodowo przedsiębiorca i prezes Stowarzyszenia EDUKACJA 3.0.

 


Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym oraz elektronicznym wydaniu pisma.
Zapraszamy do składania zamówień na prenumeratę.


 

« Powrót

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2018 PRESSCOM Sp. z o.o.