Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Aktualne wydanie

Programowanie z czarodziejem

30-10-2013 Autor: Beata Zawisła


 

Czy uczniowie w szkole podstawowej mogą programować? Tak, jeśli tylko poznają postać czarodzieja Baltiego, który ich tego nauczy. Z jego pomocą dzieci programują samodzielnie, wykorzystując pracę na gotowych elementach, a także dużą ilość grafiki i prostej animacji.

 

Na zajęciach komputerowych w klasachI–III szkoły podstawowej zdecydowałam się wprowadzić moich uczniów w świat programowania. W tym celu wybrałam program Baltie. Uczniom młodszym podoba się łatwe i intuicyjne podejście do algorytmiki – praca na gotowych lub tworzonych przez siebie elementach. Dzięki połączeniu zabawy z nauką dzieci tworzą programy, stopniowo przechodząc od tworzenia obrazków i ich animowania do programowania.

Program jest dostępny w polskiej wersji językowej. Można go pobrać ze strony sgpsys.com/pl. Wersja demo, w której nie da się zapisywać wyników pracy, jest bezpłatna. Natomiast, aby korzystać ze wszystkich opcji w programie, należy wykupić licencję.

Każdy uczeń powinien mieć do dyspozycji włas­ny komputer, laptop lub netbook. Uzupełnieniem wyposażenia są projektor lub tablica interaktywna. Ze względów organizacyjnych komputery powinny być połączone w szkolną sieć komputerową oraz wgrane oprogramowanie Baltie 3.

W celu usprawnienia przebiegu lekcji nauczyciel powinien przed zajęciami rozesłać uczniom pliki z zadaniami, które będą rozwiązywać podczas lekcji. Ułatwieniem pracy zespołu może okazać się przygotowanie przez nauczyciela wszystkich zadań (wraz z poleceniami i obrazami) w formie prezentacji. Najlepiej, aby w zajęciach uczestniczyła grupa około 15 uczniów. Nie jest wymagane zaznajomienie ich z programem przed zajęciami, ponieważ większość zadań dzieci wykonują intuicyjnie, metodą prób i błędów lub pomagają sobie wzajemnie.

 

[...]

 

Beata Zawisła – nauczycielka matematyki i informatyki w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Bachorzewie. Entuzjastka wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu.


Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

Zapraszamy do składania zamówień na prenumeratę.


 

« Powrót

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2019 PRESSCOM Sp. z o.o.