Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Aktualne wydanie

Schludnie i nowocześnie

24-02-2017 Autor: Rafał Guzowski
Post jest dobrze...

Szkoła przyszłości” – taką dewizę przyjął Zespół Szkół i Placówek Kształcenia Zawodowego w Zielonej Górze. Strona internetowa i fanpage instytucji są profesjonalnie zaprojektowane i prowadzone.

 

Strona internetowa zielonogórskiego zespołu szkół koresponduje z hasłem naczelnym placówki. Jest responsywna, czyli przystosowana do urządzeń mobilnych, co w przypadku stron internetowych polskich szkół należy do rzadkości.

Na stronie głównej znajduje się slajder, który prezentuje najważniejsze informacje. Menu zamieszczone w górnej części serwisu cechuje się przejrzystością i czytelnością. Podstawową regułę tworzenia dobrego menu stanowi tzw. zasada trzech kliknięć, zgodnie z którą użytkownik ma dotrzeć do poszukiwanej informacji w maksymalnie trzech krokach. W serwisie WWW tej placówki zasada ta jest przestrzegana.

Zaskakiwać może fakt, że strona o tak świeżym i stale aktualnym layoucie (wyglądzie) funkcjonuje od lutego 2015 r. W stopce administrator dziękuje współtwórcom, a w szczególności adeptom prowadzonego w zielonogórskiej szkole kierunku technik cyfrowych procesów graficznych oraz osobom, które użyczyły swojego wizerunku. Wskazanie tych dwóch grup – uczniów współtworzących stronę internetową i tych, którzy zgodzili się użyczyć swojej twarzy do promocji szkoły – jest niezwykle istotne. Wyraźnie pokazuje, że kluczowa dla placówki jest podmiotowość ucznia, który dostaje możliwość rozwoju i uczestniczenia w działaniach na rzecz budowy pozytywnego wizerunku.

Na stronie startowej – oprócz aktualności, planu zajęć i innych ważnych informacji dla rodziców i uczniów szkoły – wyszczególniona jest oferta edukacyjna skierowana do przyszłych uczniów. Zawiera ona informacje o proponowanych kierunkach nauczania, pokazuje również możliwości rozwoju uczniów w ramach zajęć pozalekcyjnych. Ponadto na stronie głównej w prawym górnym rogu znajdują się odnośniki do profilu na Facebooku oraz do kanału na YouTube.

Fanpage szkoły jest na bieżąco aktualizowany, informacje dotyczące danych teleadresowych zostały uzupełnione poprawnie. Każdy, kto odwiedzi ten profil, znajdzie informacje wzbogacone profesjonalnie wykonanymi zdjęciami. Drobnym mankamentem jest to, że większość postów łamie zasadę „pięciolinii”, zgodnie z którą dobry post to taki, który nie przekracza pięciu linii. Tak czy inaczej, jakość zdjęć oraz ich racjonalna liczba mówią znacznie więcej niż słowa w danym poście.

Warto również zwrócić uwagę na konto w serwisie YouTube. Znajduje się tu 71 filmów pokazujących życie szkoły – wydarzenia zarówno bieżące, jak i te sprzed lat.
 

[...]

 

Rafał Guzowski – ekspert z zakresu komunikacji i mediów, autor publikacji naukowych na tematy związane z polityką informacyjną, promocją, budowaniem marki i public relations. Specjalizuje się w kreowaniu długofalowych kampanii wzmacniania wizerunku.

 


Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym oraz elektronicznym wydaniu pisma.
Zapraszamy do składania zamówień na prenumeratę.


 

« Powrót

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2019 PRESSCOM Sp. z o.o.