Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Aktualne wydanie

P jak profesjonalizm

09-11-2017 Autor: Przemysław Staroń
Są to posty, które...

Coraz częściej – na szczęście – szkoły zaczynają inwestować w wizerunek z prawdziwego zdarzenia, dostosowany do realiów współczesności. Międzynarodowe Szkoły Paderewski w Lublinie są tego świetnym przykładem.

 

paderewski.lublin.pl

 

Jeśli ktoś by powiedział, że w XXI wieku firmy muszą zabiegać o klientów, mogłoby to zostać odebrane jako banał. Jednak mało osób uświadamia sobie, że dotyczy to także szkół, a w szczególności szkół prywatnych. Wykorzystanie potęgi internetu jest w tym zakresie bardzo przydatne, a szkoły, które umieją o to zadbać, łatwiej docierają do tzw. targetu, czyli rodziców i uczniów zainteresowanych rozpoczęciem lub kontynuacją edukacji.

Jasność i spójność przekazu

Międzynarodowe Szkoły Paderewski w Lublinie, wydawałoby się, robią w tym zakresie to, co wszystkie inne szkoły. Jednakże uważne przyjrzenie się ich aktywności w internecie skutkuje zauważeniem bardzo przemyślanej, konsekwentnie realizowanej i prostej strategii. Uwagę zwraca skuteczna aktywność informacyjna na fanpage’u. Sekcja Informacje jest zrobiona wzorowo – znajdują się tu kluczowe informacje teleadresowe (łącznie z informacją o tym, gdzie można parkować!), zawarty jest wyciąg z misji szkoły i podane są krótkie, przykładowe hasła dotyczące jej działalności. Uwagę zwraca także lista najważniejszych wydarzeń z życia szkoły.

Doskonałe sprzężenie

Profesjonalne podejście do informacji widać także w samym sposobie prowadzenia fanpage’a.

Posty są tworzone w sposób konkretny, przekazywane są w nich najważniejsze informacje, liczba słów w komunikacie jest adekwatna, a jednocześnie widać zaangażowanie emocjonalne identyfikowane ze szkołą (widać, że szkoła jest dumna ze swoich uczniów, absolwentów i nauczycieli). Warto dodać, że byłoby lepiej, gdyby posty ukazywały się zaraz po wydarzeniu, które opisują. Mogłyby też zawierać więcej emotikon, które ocieplają przekaz, ale i tak dobrze spełniają swoją funkcję. Ważnym aspektem sprawnego i skutecznego działania fanpage’a jest doskonałe sprzężenie ze stroną internetową oraz działającym w jej ramach blogiem. Czasami można odnieść wrażenie, że szkoły prowadzą swoje strony i fanpage’e niezależnie od siebie. W przypadku Paderewskiego jest tak, jak być powinno – fanpage udostępnia nowości ze strony szkoły z odpowiednim komentarzem, a ponadto uzupełnia je dodatkowymi treściami, niezwiązanymi bezpośrednio z tym, co zamieszczono na stronie. Co ważne, równolegle do bloga z aktualnościami pojawiają się materiały na portalu Edukacja i Inspiracje, będącym częścią strony. Koncepcja strony internetowej szkoły, która zakłada istnienie takiego portalu, jest wyjątkowa. Materiały tam zawarte są bardzo interesujące i praktyczne – poszerzają wiedzę o sposobach uczenia się, w nienachalny i autentyczny sposób wskazują zalety edukacji, doskonalą kompetencje intra- i interpersonalne, pokazują możliwości kontynuacji nauki za granicą. Redaktorki bloga, dr Elżbieta Nazaruk (SP) i dr Barbara Ostrowska (LO), zapraszają do współpracy nauczycieli z całej szkoły, którzy przygotowują artykuły. Jest to wzór do naśladowania dla wszystkich placówek w Polsce.

Profesjonalizm na wszystkich polach

Wszystko, co możemy znaleźć na stronie internetowej szkoły, jest bardzo atrakcyjne wizualnie, natomiast absolutnym hitem jest klip reklamujący szkołę. Jego treść oraz sposób wykonania, np. nałożenie na film animacji, a także zastosowanie stylistyki tej animacji w zdjęciach nauczycieli na stronie, są potwierdzeniem profesjonalizmu szkoły. Ten profesjonalizm Paderewskiego czuje się na każdym kroku – zwróćmy uwagę, że uczniowie szkoły podjęli się organizacji konferencji TEDx Youth, co jest ewenementem na skalę kraju.

[...]

Przemysław Staroń – psycholog i kulturoznawca. Pracuje w Zakładzie Psychologii Wspomagania Rozwoju Uniwersytetu SWPS oraz w Centrum Rozwoju JUMP. Jest również nauczycielem i specjalistą w zakresie wykorzystywania mediów społecznościowych w edukacji, a także twórcą metody #filosnapy.

 


Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym oraz elektronicznym wydaniu pisma.
Zapraszamy do składania zamówień na prenumeratę.


 

« Powrót

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2016 PRESSCOM Sp. z o.o.