Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Aktualne wydanie

DigiKids Academy

09-11-2017 Autor: Elżbieta Wojciechowska
Na warsztatach dzieci...

Program DigiKids Academy jest prowadzony od marca 2015 roku. Powstał z pasji do edukacji i rozwoju. Im wcześniej rozpocznie się proces nauki poprzez zabawę i wprowadzenie dzieci w świat nowych technologii, tym bardziej zaprocentuje to w przyszłości.

 

Już teraz szacuje się, że do 2020 r. w Europie zabraknie prawie 900 000 pracowników branży IT. Tymczasem czytając na portalach opinie rodziców na temat konieczności nauki programowania, widać jeszcze stereotypy związane z zawodem informatyka, zgodnie z którymi to zawód męski, nudny i trudny.

Zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów rośnie w krajach Unii Europejskiej w tempie ok. 3% rocznie. Jednocześnie liczba osób kończących studia o specjalizacjach z zakresu nowych technologii spada – pomiędzy 2006 a 2013 r. zmniejszyła się o 13%. Problemem jest też niewielki udział kobiet w tej grupie – kierunki związane z IT studiuje i kończy średnio co najmniej dwukrotnie więcej mężczyzn. Jak wynika z danych opublikowanych przez Komisję Europejską, kobiety w IT stanowią zaledwie 19% wszystkich specjalistów w tej branży. Jednak prognozy statystyczne mówią o stałym wzroście liczby kobiet w IT. Pomimo istniejących stereotypów należy zrozumieć, że dziś programowanie to umiejętność podstawowa, tak istotna jak pisanie i czytanie. Dlatego ważne jest, aby dzieci miały możliwość nauki programowania od najmłodszych lat, bez względu na płeć.


Nie wystarczy tylko umieć korzystać z technologii, trzeba ją rozumieć i mieć bezpośredni wpływ na nią. Tylko w ten sposób dzieci będą miały aktywny wpływ na zmiany, jakie zachodzą, staną się współtwórcami, a nie biernymi konsumentami.

Komputery, telefony czy tablety to już codzienność. Możemy dzieciom je ograniczać albo nauczyć je świadomego korzystania z tych narzędzi. Na warsztatach realizowanych na Digi­Kids Academy dzieci nie tylko uczą się, jak korzystać z technologii, ale stają się również twórcami nowych aplikacji i gier. W ten sposób rozwijają swoją pomysłowość i kreatywność. Korzystając z nowoczesnych technologii, uczą się twórczego rozwiązywania problemów, doskonalą logiczne myślenie, wyobraźnię przestrzenną, rozwijają umiejętności manualne, uczą się pracy indywidualnej i grupowej, a także wzmacniają wiarę we własne możliwości.

 

Program DigiKids Academy to naukowa zabawa w poznawanie nowych technologii. To zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży o tematyce z szeroko pojętej technologii – m.in. z programowania, robotyki oraz wykorzystania internetu. Program został objęty Patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. Warsztaty prowadzone są przez trenerów posiadających kompetencje do prowadzenia zajęć z dziećmi i młodzieżą w zakresie przedmiotów związanych z bezpieczeństwem w Sieci oraz świadomym i odpowiedzialnym korzystaniem z nowych technologii. Trenerzy motywują uczniów do działania, twórczego myślenia i kreatywnego rozwiązywania problemów zgodnie z zasadą: „Powiedz, a zapomnę. Pokaż, a zapamiętam. Pozwól wziąć udział, a zrozumiem”. Przez cały czas prowadzona jest rekrutacja i poszukiwanie nowych trenerów. Planowane jest otworzenie 6 nowych placówek: w Katowicach, Rzeszowie, Białymstoku, Trójmieście, Wrocławiu i Poznaniu.

Wszystkie informacje o zapisach na poszczególne programy dostępne są na:

  • strona www: digikids.pl
  • fanpage: bit.ly/2A1Lb7x
  • e-mail: kontakt@digikids.pl

Realizowane programy

  • Laboratorium Bezpiecznego Internetu T-Mobile, czyli cykl warsztatów skierowanych do uczniów szkół podstawowych, zlokalizowanych w miejscowościach o populacji do 50 tys. mieszkańców. Podczas zajęć uczniowie i ich nauczyciele poznają potencjalne zagrożenia, na które natrafić mogą w Sieci, a równocześnie uczą się, jak świadomie i bezpiecznie korzystać z jej zasobów.
  • Cykliczne warsztaty dla podopiecznych domów dziecka i świetlic środowiskowych. Celem jest edukacja w zakresie nowych technologii oraz uzyskanie konkretnej wiedzy zawodowej – cyfrowy reporter, programowanie – zwiększającej w przyszłości szanse zatrudnienia i rozwoju zawodowego.

[...]
 

Elżbieta Wojciechowska – z wykształcenia psycholog społeczny. Obecnie działa w Fundacji Digital University zajmującej się m.in. edukacją w zakresie nowych technologii oraz rozwoju osobistego. Jest współtwórcą programu edukacyjnego dla dzieci i młodzieży DigiKids Academy. Współpracuje również ze stowarzyszeniami wspierającymi rozwój dzieci ze środowisk zagrożonych wykluczeniem społecznym.

 


Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym oraz elektronicznym wydaniu pisma.
Zapraszamy do składania zamówień na prenumeratę.


 

« Powrót

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2016 PRESSCOM Sp. z o.o.