Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Aktualne wydanie

Promocja szkoły w Sieci

08-11-2017 Autor: Rafał Guzowski
Canva to narzędzie,...

W internecie znajdziemy wiele bezpłatnych i skutecznych narzędzi służących do promocji. Ułatwiają one pracę i pomagają tworzyć przejrzyste grafiki oraz inne elementy, które można wykorzystać na stronach internetowych czy portalach społecznościowych.

 

O sile promocji mediów społecznościowych nie trzeba już nikogo przekonywać. Teraz należy odpowiedzieć sobie na pytanie: co i w jaki sposób zrobić, aby wypromować swoją ofertę edukacyjną? Ogłoszenia i komunikaty pisane w popularnym Wordzie przy użyciu szablonowych grafik nie są już atrakcyjne i nikt nie zwraca na nie uwagi. Wykonanie plakatu zabiera dużo czasu i wymaga użycia specjalnego oprogramowania graficznego. Te problemy rozwiązują bezpłatne i wręcz intuicyjne programy graficzne przystępne nawet dla tych, którzy nie mają dużego zmysłu artystycznego.

Darmowe grafiki

Canva (canva.com) to niesłychanie popularne, bezpłatne oprogramowanie do tworzenia grafik na stronę internetową i do mediów społecznościowych oraz do przygotowywania ulotek, plakatów czy prezentacji (na temat programu Canva pisaliśmy w artykule „Na kanwie obrazu”, „TIK w Edukacji” nr 4/2016). Obecnie z tej platformy korzysta ponad 10 mln użytkowników na świecie. Wystarczy zarejestrować się i mieć bezpłatny dostęp do tego fantastycznego narzędzia.

Canva nie zastąpi oczywiście specjalisty – grafika, ale też nie zawsze jest on nam potrzebny do tak nieskomplikowanych zadań, jak stworzenie prostej grafiki. Jeśli nie mamy dostatecznej liczby grafik, a te proponowane przez Canvę są niewystarczające – warto bezpłatnie zarejestrować się w serwisie Freepik (freepik.com).

We Freepik znajdziemy ponad milion darmowych wektorów, plików PSD i ikon – wszystkie zasoby graficzne, jakie są potrzebne do tworzenia projektów. Mimo że serwis ten podchodzi liberalnie do kwestii praw autorskich, zaleca się każdorazowo podać źródło pochodzenia pobranej grafiki: „freepik.com”.

Banków z darmowymi zdjęciami nie brakuje, ale należy pamiętać, że na potrzeby tworzenia grafik należy posiadać fotografie z licencją CC0. Dzięki temu można swobodnie korzystać z materiałów i nie martwić się o ich prawa autorskie. Warte polecenia są Pixabay (pixabay.com/pl) oraz Picjumbo (picjumbo.com), choć liczba zdjęć przy niektórych słowach kluczowych nie jest imponująca.

Tworzenie filmów

Przygotowanie relacji wideo nadal może być problematyczne. Wymaga to posiadania odpowiedniego sprzętu i oprogramowania. Jeśli placówka dysponuje sprzętem, warto na samym początku nauczyć się prostej i przyjemnej edycji. Któż z nas nie zna Windows Movie Maker? Ten program odchodzi już jednak w zapomnienie. W Sieci dostępne są programy oferujące znacznie więcej możliwości i podobnie jak Movie Maker są bezpłatne.

Dla początkujących i średnio zaawansowanych dobrym wyborem będzie Ulead VideoStudio (ulead-videostudio.e-programy.pl). Jest to jeden z najpopularniejszych programów do montażu wideo. Producent dał możliwość wyboru, czy korzystający jest początkującym, średnio zaawansowanym czy zaawansowanym użytkownikiem – po zaznaczeniu jednej z trzech opcji wyświetlać się będą wskazówki oraz porady. W mgnieniu oka można wybrać parametry techniczne, jakość obrazu i dźwięku. W trakcie montowania istnieje możliwość wykorzystania różnych efektów przejścia, filtrów, nałożenia napisów czy dołączenia dowolnego podkładu muzycznego. Dodatkowymi zaletami są funkcje ustawień koloru oraz tonu, producent umożliwił ustawianie balansu kolorów i stosowanie filtru usuwania nieestetycznych śladów po kompresji plików. Program dostępny jest w polskiej wersji językowej, co zdecydowanie ułatwia korzystanie z wielu opcji.

[...]

Rafał Guzowski – ekspert z zakresu komunikacji i mediów oraz wizerunku. Autor dwóch książek i kilkunastu artykułów naukowych związanych z polityką informacyjną, promocją i budowaniem marki. Specjalizuje się w kreowaniu długofalowych kampanii wizerunku. Certyfikowany trener. Doradca ds. wizerunku w Agencji NXT.

 


Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym oraz elektronicznym wydaniu pisma.
Zapraszamy do składania zamówień na prenumeratę.


 

« Powrót

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2016 PRESSCOM Sp. z o.o.