Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Aktualne wydanie

Baśniowe awatary

10-12-2014 Autor: Lidia Drop
Nagrywanie wypowiedzi...


 

Aplikacja Voki jest polecana do nauki języków obcych z uwagi na możliwość wyboru różnych języków. Program ten można jednak z powodzeniem wykorzystać również podczas pracy z małymi dziećmi na zajęciach kształcenia zintegrowanego.
 

Na poziomie edukacji wczesnoszkolnej lekcje z nowoczesnymi technologiami pełnią szczególną funkcję. Każdy moment użycia TIK na lekcji w klasach I–III wywołuje emocje i zainteresowanie uczniów. Duży format obrazu, grafika, połączenie obrazu z animacją i dźwiękiem porusza wiele kanałów odbioru, co pozwala skupić uwagę dzieci, ułatwiając naukę.

Aplikacja Voki (voki.com) dostępna jest w wersji bezpłatnej i płatnej. Po opłaceniu abonamentu możemy korzystać z dodatkowych funkcji w ramach Voki classroom. Głównym zadaniem programu jest tworzenie awatarów – animowanych postaci kreowanych przez uczniów. Mogą one odczytywać napisany przez ucznia tekst (funkcja text to speech – zamiana tekstu na mowę) lub mówić użyczonym przez niego głosem. Efekt pracy może być publikowany w Sieci, jednak wymagane jest wówczas założenie konta, co bywa pewną przeszkodą, jeżeli pracujemy z małymi dziećmi. Często wykorzystuję aplikację online bez zapisywania i publikowania wyników pracy (więcej na ten temat w poradniku na stronie tinyurl.com/or4q27x).

Początkowo sama tworzyłam różne awatary. Żywe zainteresowanie, jakie wzbudzały animowane mówiące postacie skłoniło mnie do zaproponowania dzieciom samodzielnego tworzenia tematycznych awatarów. Mogą one być np. postaciami z baśni lub czytanek. Awatar może wówczas wyglądem przypominać postać z poznanej lektury.

W wypadku lekcji dotyczącej baśni H.Ch. Andersena „Królowa Śniegu” proponuję dwie wersje scenariusza dostosowane do różnych warunków sprzętowych. Zajęcia według pierwszej wersji scenariusza przeprowadzimy w pracowni komputerowej wyposażonej w tablicę interaktywną, natomiast zrealizowanie drugiej wersji wymaga pracowni edukacji wczesnoszkolnej z zestawem multimedialnym: laptop, projektor, a także tablica interaktywna lub zwykły ekran. Dodatkowo w tej części proponuję skorzystać z telefonu komórkowego z kamerą.

 

[...]

 

Lidia Drop – nauczycielka nauczania początkowego i zajęć komputerowych. Aktywnie wykorzystuje nowoczesne technologie w edukacji najmłodszych, autorka i realizatorka własnego programu. Doradca metodyczny edukacji wczesnoszkolnej w Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie, trener i mentor w programie Aktywna Edukacja w Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie.

 


Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

Zapraszamy do składania zamówień na prenumeratę.


 

« Powrót

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2019 PRESSCOM Sp. z o.o.