Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Aktualne wydanie

Kartka papieru i długopis – tradycyjnie, a jednak inaczej

30-04-2021 Autor: Karolina Antkowiak

Prowadzenie lekcji zdalnie to prawdziwe wyzwanie dla wielu nauczycieli. Dlatego warto szukać pomocy, by ułatwić sobie pracę i sprawić, żeby uczniowie mieli jak najlepszy dostęp do potrzebnych im informacji.

 

Pomoce dydaktyczne i nowe technologie stały się nierozłączną częścią naszego nauczycielskiego życia. Od ponad roku staliśmy się częścią wirtualnej rzeczywistości. Lekcje zdalne czy też hybrydowe spowodowały, że praca nauczyciela to wielkie wyzwanie. Zainteresowanie uczniów prowadzoną lekcją to nie lada wyczyn. Monotonia wkradła się w życie nas nauczycieli i uczniów, bo przecież siedząc po kilka godzin przed komputerem, każdy ma prawo być znużony.

Brak normalnego kontaktu z naszymi podopiecznymi zmusza nas do szukania nowych metod prowadzenia lekcji. Pokazanie poprawnego zastosowania wzoru na matematyce czy fizyce i wytłumaczenie, skąd wzięły się poszczególne zapisy, sprawia niekiedy wiele problemów. Nie dotyczy to oczywiście jedynie przedmiotów ścisłych – w każdym przypadku przekazywanie informacji przez internet może nastręczać trudności. Prowadząc lekcje zdalne, korzystamy często z MS Office 365, Google Classroom, Zoom czy innych platform do rozmów i udostępniania dokumentów. Czasami to jednak nie wystarcza, bo przecież dobrze byłoby po zakończonej lekcji przesłać stworzone w czasie zajęć notatki klasie. Pisząc je na komputerze i udostępniając uczniom, nie zawsze jesteśmy w stanie wystarczająco szybko nanosić dodatkowe uwagi, zakreślać ważne rzeczy czy też nawet dodawać rysunki i jednocześnie to wszystko tłumaczyć. Każdy element musi być zatem przemyślany i przygotowany wcześniej. A przecież niekiedy pytania zadawane przez uczniów podczas lekcji powodują chaos. Nie od razu jesteśmy w stanie szybko zareagować i np. pokazać na ekranie, jak powinno wyglądać rozwiązanie, którego pierwotnie nie planowaliśmy omawiać.

Czas na technologię

Oczywiście z tą sytuacją każdy radzi sobie jak może. Jedni używają tabletów graficznych, inni prowadzą lekcje ze szkoły i wykorzystują tablice interaktywne. Na rynku pojawiają się nowe rozwiązania i coraz więcej nauczycieli przekonuje się do ich zalet. Jedną z takich propozycji jest długopis cyfrowy.

Edulink jest narzędziem do prowadzenia zajęć lekcyjnych, zarówno w szkole, jak i w formie zdalnej. Autorem pomysłu jest IC Solutions Sp. z o.o. z Poznania, a sam projekt powstał przy dużym zaangażowaniu dra Rafała Witkowskiego, adiunkta Zakładu Teorii Algorytmów i Bezpieczeństwa Danych Wydziału Matematyki i Informatyki na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Produkt powstał w kwietniu 2020 r.

 

[...]

 

nauczycielka matematyki, fizyki i informatyki w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Pogorzeli.

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2019 PRESSCOM Sp. z o.o.