Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Aktualne wydanie

Wychowanie fizyczne z technologią w tle

11-04-2019 Autor: Justyna Snarska
Aktywne zajęcia z...

Narzędzia multimedialne z powodzeniem można wykorzystać na zajęciach sportowych. Urządzenia monitorujące aktywność fizyczną, a także pomagające w procesach treningowych sprawdzą się w roli wirtualnych trenerów.

 

Laptopy, tablety oraz smartfony są nierozłącznymi elementami, które towarzyszą młodym ludziom na co dzień. Umiejętnie wykorzystane przez nauczyciela stają się idealnym narzędziem dydaktycznym, dzięki któremu może przekazać on wiedzę i umiejętności swoim podopiecznym. Nowoczesne technologie można wykorzystywać nie tylko podczas lekcji matematyki, geografii, chemii czy fizyki, ale także na zajęciach wychowania fizycznego.

Pojawiło się wiele interesujących możliwości wykorzystania multimediów na zajęciach sportowych. Dla urozmaicenia zajęć warto wprowadzić zabawę z odkodowywaniem poleceń. Każde polecenie zadania ruchowego ukryte jest w kodzie QR. Można zakodować przeróżne polecenia, używając generatora kodu QR. Uczniowie za pomocą odpowiedniej aplikacji na tabletach czytają kod i wykonują zadania ruchowe. Prezentacje multimedialne doskonale nadają się do nauki przepisów gier czy prawidłowej techniki wykonania danego ćwiczenia. Jednym ze sposobów uatrakcyjnienia lekcji wychowania fizycznego jest też projekcja filmów treningowych, co pozwala uczniom uczestniczyć w treningu np. ze znanym sportowcem. Dzięki niektórym aplikacjom nauczyciel ma możliwość zarejestrowania ruchu ucznia, a następnie odtworzenia go i przeanalizowania poprawności wykonania ćwiczenia.

Multimedia można wykorzystać również do realizacji projektów związanych z aktywnością fizyczną, np. do wykonania prezentacji dokumentującej całoroczną aktywność fizyczną. Do monitorowania i rejestrowania aktywności fizycznej przydatne są aplikacje treningowe. Liczą one kroki, czas dziennej aktywności, liczbę spalonych kalorii. Zapisują szczegóły treningów, takie jak dystans, czas, a nawet przyznają medale i odznaki za ustanowione rekordy i tym samym motywują do dalszej pracy. Tego typu aplikacje nadają się również do wprowadzenia elementu rywalizacji wśród uczniów.

Zajęcia sportowe z wykorzystaniem nowoczes­nych technologii mogą być prowadzone na każdym etapie nauki, należy jednak dobrać odpowiedni stopień trudności aplikacji treningowych, gier czy filmów z treningami. W zależności od postawionego celu lekcji wykorzystuje się różne aplikacje: do treningu, nauki tańca, zademonstrowania uczniom, jak wygląda układ mięśniowy człowieka, jak pracują mięśnie, jak zachowuje się organizm podczas wysiłku. Dzięki temu uczniowie świadomie uczestniczą w procesie treningowym, wiedzą, jak kontrolować wysiłek i w jaki sposób szybko się regenerować.

 

[...]

 

Justyna Snarska  – nauczycielka wychowania fizycznego w Publicznej Szkole Podstawowej nr 15 w Radomiu.


Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym oraz elektronicznym wydaniu pisma.
Zapraszamy do składania zamówień na prenumeratę.


 

« Powrót

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2019 PRESSCOM Sp. z o.o.