Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Aktualne wydanie

Rzetelnie i systematycznie

16-04-2018 Autor: Przemysław Staroń

Tym, co w mediach społecznościowych jest być może najważniejsze, a o czym wiele osób nie wie lub nie uznaje tego za ważne, jest systematyczne i rzetelne przedstawianie informacji. Zespół Szkolno-Przedszkolny w Rogozinie bardzo dobrze to rozumie.

 

sp-rogozino.pl

 

Wiele osób, które podejmują się prowadzenia konta w mediach społecznościowych, na początku ma wrażenie, że to nie jest jakaś wielka sprawa, że można robić to niejako przy okazji innych aktywności. Niestety, prawda jest inna – prowadzenie dobrze prosperującego kanału wymaga czasu na zaplanowanie tzw. kontentu, zebranie materiałów i atrakcyjne ich przedstawienie. To powoduje, że część osób, odbierając taką aktywność jako żmudną, daje sobie spokój. A tak naprawdę właśnie to generuje sukces w social mediach – systematyczność, regularność, wytrwałość.

Scrollowanie w nieskończoność – to lubię!

Pierwsze wrażenie, które trudno odeprzeć, gdy zapoznajemy się z fanpage'em ZSP w Rogozinie, to poczucie „scrollowania w nieskończoność”. Pojawia się ono wtedy, gdy fanpage ma bardzo wiele kontentu i po przewinięciu kilkunastu postów wciąż data wskazuje ten sam miesiąc. To jest bardzo ważna informacja – szkoła i przedszkole mają dużo do pokazania. Oczywiście sama ilość o niczym nie musi świadczyć, na pewno nieobce są nam strony, na których jest dużo postów i… tak naprawdę nic nie ma. Informacje są powtarzane, przekaz jest płytki, odnosi się wrażenie, że ktoś wrzuca posty, żeby po prostu je… wrzucać. Kluczową sprawą jest zawartość merytoryczna (która często może usprawiedliwić nawet niekoniecznie dużą liczbę postów). W przypadku ZSP w Rogozinie te dwa aspekty są jednak nierozerwalnie połączone. Posty są wrzucane często, ale każdy jest bardzo dopracowany nie tylko stricte informacyjnie, ale także na poziomie copywritingu; każdy post stanowi spójną całość, ma wstęp, rozwinięcie i podsumowanie.

Czy nie za długie? Nie!

Ktoś mógłby jednak rzec: no dobrze, ale posty ZSP w Rogozinie są długie. Taka uwaga byłaby jak najbardziej cenna, gdyż faktycznie w slangu internetowym istnieje coś takiego jak „L;DR”, co znaczy: „Too Long; Didn’t Read”. Kiedy ktoś wpisuje taki skrót pod naszym postem czy komentarzem, chce przekazać po prostu: to jest za długie, nie przeczytałem. Jednakże po pierwsze, w dzisiejszych czasach czytanie dłuższych tekstów jest często męczące nie ze względu na to, że te teksty są długie, tylko ze względu na to, że my, przyzwyczajeni do komunikacji emotikonowo-memowej, stajemy się niejako na dłuższe partie tekstu odporni. W żadnym wypadku nie oznacza to jednak, że trzeba z dłuższych wypowiedzi pisemnych rezygnować. Po drugie, owszem, na fanpage’ach zbyt długie narracje potrafią być problematyczne, ale najczęściej jest tak wtedy, gdy nie są one interesujące; nie mają wystarczającego charakteru informatywnego, są „przegadane” i stanowią próbę okołoliterackiej ekspresji autora. I w końcu po trzecie, wszystko, jak zawsze, zależy od kontekstu, a konkretnie od targetu, czyli od tego, do kogo jest skierowany fanpage. Coś, co może być niekoniecznie dobre dla fanów celebryty, świetnie może się nadawać dla niewielkiej lokalnej społeczności. W przypadku ZSP w Rogozinie charakter postów, ich długość i zawartość merytoryczna są wysoce funkcjonalne, gdyż umiejętnie podsumowują to, co się dzieje właśnie w niewielkiej społeczności.

[...]

Przemysław Staroń – psycholog i kulturoznawca. Pracuje w Zakładzie Psychologii Wspomagania Rozwoju Uniwersytetu SWPS oraz w Centrum Rozwoju JUMP. Nauczyciel w sopockim Chrobrym, specjalista w zakresie wykorzystywania mediów społecznościowych w edukacji i twórca metody #filosnapy. Jeden z 12 nominowanych do tytułu Nauczyciel Roku 2014. Znalazł się na liście 100 osób, które w 2017 r. zostały wyróżnione za działalność na rzecz rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce.

 


Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym oraz elektronicznym wydaniu pisma.
Zapraszamy do składania zamówień na prenumeratę.


 

« Powrót

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2018 PRESSCOM Sp. z o.o.