Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Aktualne wydanie

Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne z LiveBinders

13-04-2018 Autor: Monika Kapuśniak
Interaktywny test...

Jak nie pogubić się w gąszczu linków do zadań interaktywnych, filmów i prezentacji do lekcji? Za pomocą sprytnej aplikacji LiveBinders można zrobić porządek w dokumentach i stworzyć profesjonalny materiał interaktywny na lekcję.

 

Posiadanie w klasie monitora interaktywnego lub tablicy interaktywnej to wielkie wyzwanie. Często sen z oczu spędza nauczycielom tempo lekcji. Jak tu we właściwym momencie przeskoczyć między linkami? Jak się nie pogubić? Gdzie to wszystko zapisać, żeby prowadzenie lekcji szło jak z płatka? Odpowiedzią na te problemy są aplikacje livebinders.com oraz genial.ly. Obie te aplikacje pozwalają tworzyć zbiory materiałów interaktywnych, plików tekstowych oraz filmów. Oprócz oczywistych walorów technicznych dodatkowo wyglądają bardzo profesjonalnie i atrakcyjnie dla oka na ekranie monitora. Animacje zdecydowanie pozwalają uchwycić uwagę ucznia i utrzymać ją wystarczająco długo, aby przemycić ważne dla lekcji informacje. Aplikacja wordwall.net umożliwia wyświetlenie interaktywnej treści z wykorzystaniem całej powierzchni ekranu, a czcionka jest wystarczająco duża, żeby można ją było odczytać z ostatniego rzędu ławek. Ponieważ najlepiej na lekcji bawi się ten, kto stoi przy monitorze, pozostali uczniowie często pracują na iPadach lub swoich smartfonach. Aby usprawnić pracę, w zbiorze materiałów do lekcji można umieszczać gotowe kody QR, które prowadzą bezpośrednio do ćwiczeń wykonywanych równocześnie na monitorze interaktywnym. Kody wklejamy też do zeszytu. Dzięki temu w domu można powtórzyć wszystkie ćwiczenia z lekcji.

Scenariusz zajęć


Temat: Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, czyli czy Anglicy liczą włosy i pieniądze
Czas trwania: 45 min

Metody pracy: burza mózgów, zadania interaktywne, tpr, elementy dramy

Przebieg lekcji

1. Przed lekcją nauczyciel przygotowuje segregator LiveBinders i umieszcza w nim linki do materiałów interaktywnych, tekst i karty pracy do lekcji. Link do tego segregatora (bit.ly/2pgZjG8) zapisuje w kodzie QR na stronie qr-online.pl. Tak przygotowany materiał jest gotowy do udostępnienia pod koniec lekcji. Link do segregatora można również udostępnić w formie kodów do wklejenia do zeszytu.

2. Nauczyciel rozpoczyna lekcję od powtórzenia słownictwa z poprzedniej lekcji. W aplikacji Lights Out dostępnej na stronie bit.ly/2mj0VhD wybrany uczeń przesuwa ogień zapałki i wypowiada znalezione słowo. Inny uczeń układa z tym słowem zdanie. (5 min)

 

3. Zabawa w akwarium: nauczyciel rysuje akwarium lub wykorzystuje zdjęcie akwarium zawarte w segregatorze. Do akwarium w wyobraźni uczniowie wrzucają różne policzalne i niepoliczalne rzeczy, np. wodę, masło, cukier. Uczniowie naprowadzeni przez nauczyciela wymyślają zasadę, że wszystko, co się sypie, leje lub jest masą, która po zgnieceniu w ręce przechodzi przez palce, jest niepoliczalne. Uczniowie naśladują dłonią gest nalewania wody, sypania soli i zgniatania masła, wydając przy tym dźwięki. Nauczyciel zapisuje na tablicy słowa: money, bread, furniture i również tłumaczy, że te słowa są niepoliczalne. Uczniowie zapisują przykłady w zeszycie. (5 min)

[...]

Monika Kapuśniak – nauczycielka języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 118 we Wrocławiu, trener wydawnictwa Oxford University Press. Uczy, szkoli i bloguje (monikakapusniak. weebly.com). Należy do grupy Superbelfrzy RP.

 


Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym oraz elektronicznym wydaniu pisma.
Zapraszamy do składania zamówień na prenumeratę.


 

« Powrót

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2016 PRESSCOM Sp. z o.o.