Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Aktualne wydanie

Wirtualna wycieczka z Google Expeditions (w 6 krokach)

13-04-2018 Autor: Agnieszka Bilska
Google Expedition...

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby nauczyciel podczas lekcji zamienił się w przewodnika po Zatoce Rekina, Układzie Słonecznym lub zakamarkach ludzkiego ciała. Dzięki wirtualnej rzeczywistości już dziś jest to możliwe. Wystarczy użyć aplikacji Google Expeditions na smartfonie oraz specjalnego kartonowego pudełka.

 

Potrzebne narzędzia to wizjery i uczniowskie smartfony z systemem Android (wersja 4.1 lub wyższa) albo iOS (wersja 8.0 lub wyższa). Telefony muszą być wyposażone w żyroskop. Na stronie dedykowanej Google Cardboard zamieszczono listę wizjerów: od prostych kartonowych (za kilka dolarów) po designerskie plastikowe w cenie nawet 70 dolarów. Opis każdego wizjera zawiera informacje dotyczące tego, z jakimi modelami telefonów współpracuje. W Polsce takie najtańsze pudełko kupimy za około 10 zł – wystarczy wpisać w wyszukiwarkę „okulary cardboard”. Na każdy telefon potrzebny jest jeden wizjer. Nauczyciel może zamiast smartfona użyć tabletu. Co ciekawe, Google zapewnia, że można samodzielnie zrobić wizjer – nawet z pudełka po dużej pizzy. Odpowiednia instrukcja (w języku angielskim) znajduje się pod adresem: bit.ly/2ctdGR1.

1. Instalacja Expeditions

Na każdym smartfonie należy zainstalować darmową aplikację Expeditions dostępną w sklepach Google Play i App Store. Aby uczniowie mogli wziąć udział w wyprawie, ich urządzenia muszą być podłączone do tej samej sieci Wi-Fi co urządzenie nauczyciela.

2. Uruchomienie narzędzia

Nauczyciel uruchamia aplikację na swoim urządzeniu (logowanie jest możliwe poprzez konto Gmail). Następnie wybiera opcję: Zostań przewodnikiem i klika przycisk Prowadź.

3. Ekspedycja z punktu widzenia nauczyciela

Do dyspozycji przewodnika jest około 200 ekspedycji w kategoriach: kultura i sztuka, krajobrazy, nauka, środowisko naturalne, współczesny świat, zawody, uczelnie. Każda wyprawa to osobny plik, który należy pobrać na urządzenie przewodnika, czyli nauczyciela. Opis pliku informuje, ile panoramicznych punktów widokowych zawiera materiał. Nauczyciel „oprowadza” uczniów, tzn. uruchamia poszczególne punkty, a wtedy na jego urządzeniu wyświetla się szczegółowy opis w języku angielskim oraz kilka pytań, które może zadać, aby sprawdzić wiedzę uczniów i pobudzić ich do refleksji nad wirtualnie zwiedzanym miejscem.

Przewodnik może również na chwilę zatrzymać zwiedzanie, klikając przycisk Wstrzymaj. Ekrany zostają „zamrożone”, a uczniowie mają czas, żeby robić notatki lub wykonywać inne zadania zaplanowane przez nauczyciela. Podczas zwiedzania zabawna animacja pokazuje w czasie rzeczywistym położenie uczniów – gdy dołączą do wyprawy, na ekranie pojawiają się uśmiechnięte ikonki. Do dyspozycji przewodnika jest również narzędzie do rysowania po slajdach.

4. Ekspedycja z punktu widzenia ucznia

Po uruchomieniu aplikacji uczeń wybiera opcję Zostań odkrywcą Jeśli nauczyciel uruchomił już ekspedycję, na ekranie uczniowskich smartfonów pojawi się jej okładka, po czym trzeba kliknąć przycisk Podążaj. Teraz czas umieścić telefon w wizjerze. Aby obraz wyświetlił się w orientacji poziomej, klikamy ikonkę okularów Cardboard w prawym górnym rogu ekranu.

[...]
 


Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym oraz elektronicznym wydaniu pisma.
Zapraszamy do składania zamówień na prenumeratę.


 

« Powrót

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2016 PRESSCOM Sp. z o.o.